Mette Holst Bertelsen og Lene Straarup

ADHD I SKOLEN er en lett tilgjengelig grunnbok for lærere og pedagoger. Boken gir teoretisk forståelse og praktisk inspirasjon til det daglige arbeidet i og utenfor klasserommet, der alle barn skal trives, både med og uten en ADHD-diagnose. ADHD I SKOLEN tilbyr et tankesett og en rekke teoretiske strategier som er nyttige verktøy når en […] Les mer

Ørjan Zazzera Johansen

Ørjan Zazzera Johansen (f. 1974) er forfatter og leseviter. Han har cand.mag. fra Universitetet i Bergen (2003) og mastergrad i lesevitenskap fra Universitetet i Stavanger (2010) med en avhandling om Jostein Gaarder og Dan Brown. Han har gått Skrivekunst-akademiet (1997-1998) og Litterär gestaltning (1998-2000), og har siden 2011 vært tilknyttet Garborgsenteret som formidler og informasjonsansvarlig. […] Les mer

Christer D. Daatland

Christer D. Daatland er statsviter, Cand. Polit. i sammenlignende politikk. Har sin primærerfaring innenfor rus forskning, og senere med arbeidskultur, HMS-kultur, spørreundersøkelser og evaluering innenfor oljesektoren og internasjonal shipping. Han har undervist ved universiteter i Estland og Aserbajdsjan.

Hans-Jørgen Wallin Weihe

Hans-Jørgen Wallin Weihe, Dr. Phil Universitetet i Lund, professor i sosialt arbeid, Høyskolen i Lillehammer. Tidligere forskningssjef ved Lillehammer museum