Handlekurv
Råolje: "Alexander L. Kielland"-ulykken - Ringene i vannet
Råolje: "Alexander L. Kielland"-ulykken - Ringene i vannet
1 × 250.00kr
Relasjonsboka – Dynamisk relasjonsarbeid
Relasjonsboka – Dynamisk relasjonsarbeid
1 × 379.00kr
Barselvettreglene
Barselvettreglene
1 × 229.00kr
Lesevansker og livsvansker
Lesevansker og livsvansker
1 × 100.00kr
Mestringsbok ved posttraumatisk stresslidelse
Mestringsbok ved posttraumatisk stresslidelse
2 × 200.00kr
Skarpeste kniven i skuffen
Skarpeste kniven i skuffen
1 × 50.00kr
Vansker med sosial kommunikasjon
Vansker med sosial kommunikasjon
1 × 349.00kr
Måltidsforstyrrelser
Måltidsforstyrrelser
1 × 379.00kr
Samarbeid vaksenpsykiatri - barnevern
Samarbeid vaksenpsykiatri - barnevern
1 × 60.00kr
Blind tarm og en smultring til besvær – om kroppens store og små rariteter
Blind tarm og en smultring til besvær – om kroppens store og små rariteter
1 × 349.00kr
Dissosiative lidelser
Dissosiative lidelser
1 × 60.00kr
Sånn tenker fastlegen din
Sånn tenker fastlegen din
1 × 199.00kr
Psykopati
Psykopati
1 × 40.00kr
TMA - Terapeutisk Mestring av pasienter med Aggresjonsproblematikk
TMA - Terapeutisk Mestring av pasienter med Aggresjonsproblematikk
1 × 75.00kr
Kort & Godt om ADHD - Aktivitetsark: Mine tilleggsvansker
Kort & Godt om ADHD - Aktivitetsark: Mine tilleggsvansker
1 × 69.00kr
Delsum: 2 988.00kr
2 988.00kr 16

ADHD i skolen

FAGBOK: En lett tilgjengelig grunnbok for lærere og pedagoger.

349.00kr

Forfattere: Mette Holst Bertelsen, Lene Straarup

ISBN:

9788282161909

Innbinding:

Heftet

Litteraturtype:

Faglitteratur

Utgivelsesår:

2021

Antall sider

ADHD I SKOLEN er en lett tilgjengelig grunnbok for lærere og pedagoger.
Boken gir teoretisk forståelse og praktisk inspirasjon til det daglige arbeidet
i og utenfor klasserommet, der alle barn skal trives, både med og uten en
ADHD-diagnose.

ADHD I SKOLEN tilbyr et tankesett og en rekke teoretiske strategier som er
nyttige verktøy når en skal håndtere konflikter og skape en bedre og positiv
stemning i klasserommet.

Boken kan også være med på å styrke læreres og pedagogers tro på egne
muligheter til å støtte barn til bedre trivsel i klassen, og er strukturert rundt
tre viktige byggesteiner:
Oppbygging og styrking av relasjonen
Bruk av anvendt oppmerksomhet
Bevissthet rundt kommunikasjon

Med utgangspunkt i disse behandler boken fire emner:
Foreldresamarbeid, som kan være særlig utfordrende og konfliktfylt
når et barn har ADHD.
Klasseledelse og styrking av elevfelleskapet, som er helt avgjørende
for barn med ADHD og deres klassekamerater:
Hvordan skal det ledes – både på mikro- og makroplan?
Håndtering av konflikter, som det kan oppstå mange av rundt impulsive,
uoppmerksomme og lett stressbare barn.
Utvikling av egen praksis, som er en fortløpende prosess for og med
en selv i lærerrollen, gjerne med en lærerkollega som sparringpartner.

ADHD I SKOLEN kan brukes som en oppslagsbok hvor man kan dykke ned
i de kapitlene man har behov for.

Mette Holst Bertelsen
Les mer ⭢
Lene Straarup
Les mer ⭢

Relaterte bøker